1/10/2019

Kako živeti zdravo v letu 2019!

Že nekaj časa sama raziskujem kako in kaj pomeni živeti zdravo. To sem začela raziskovati deloma zaradi svojega dela in tudi zaradi želje se izogniti večjim zdravstvenim težavam. In z vami bom delila nekaj nasvetov kaj lahko spremenite in si s tem izboljšate življenje.

Prvo je spanec. Ta je pomemben, saj se med spanjem, naše telo  obnavlja, utrjuje spomine, ustvarja nove povezave. Otroci potrebujejo 10 ur spanca, mladostniki devet in odrasli sedem ali osem ur. Spanec je pomemben, saj se naši možgani spočijejo in so pripravljeni na nove informacije. Med spanjem se sproščajo hormoni. Eden izmed njih spodbuja lakoto in pri utrujenosti posegamo po slani ali sladki hrani. Izloča se tudi hormon za rast. Spanje nam omogoča boljši imunski sistem. Kadar ne spimo dovolj, telo izloča hormon kortizona, ki drži naše telo v pripravljenosti.


Kaj vse pa vpliva na naš spanec? Milijon stvari. Slab spanec lahko imamo zaradi vsakodnevnega stresa, neprimerna temperatura, suh zrak, neprimerna svetloba, rutina pred spanjem. Večkrat sem že zasledila, da naj bi telefon, računalnik, televizor in prepiri ostali zunaj spalnice. A v današnjem svetu je to skoraj da nemogoče, saj imamo budilke na telefonih in pred spanju si večkrat ogledamo kakšen film. To ni dobro, saj vsa ta elektronika oddaja svetlobo, ki našim možganom sporočajo, da je dan. Če pa beremo knjigo v naravni svetlobi, možgani dobivajo sporočilo, da je čas za spanje. Naredila sem poskus in hitreje sem postala utrujena in zaspala, če sem zvečer brala knjigo, kot pa predvajanje kakšne serije na prenosnem računalniku.
Kaj pa lahko izboljša spanec? Ena izmed možnosti je tudi gibanje. 

Gibanje je dobra za naše telo in um. Že jutranja telovadba, dolga 10 min, ima za telo velik učinek. Tako telesu in možganom pošljemo znak, da smo pripravljeni na dan. Poleg tega pa po telesu zaokroži kri. Izboljšuješ svojo srčno mišico, mišice, skelete, porabljaš maščobo, itd. Če si telesno močan in zdrav, vpliva tudi na osebnost in si samozavestnejši. Ne-le zaradi lepše postave, ampak ker ti da občutek moči in stabilnosti. Dandanes imamo na voljo veliko možnosti: imamo fitnese, razne plesne šole, telovadbe, zumba, itd. Še lažje pa je kar doma narediti 10 počepov, 10 trebušnikov in še kaj. Članek, ki govori o 22 razlogih zakaj je pomembno gibanje, si lahko preberete tu.



Hrana. Zakaj samo pri otroku pazimo kaj jedo in kolikokrat na dan jedo? Tudi naše telo, ki je že odraslo, potrebuje zdravo in kakovostno hrano. Katera hrana pa je to, pa je odvisno od posameznika. A umetni sladkor je nevaren za naše telo. Od njega lahko postanemo odvisno. Kar poskusite brez umetnega sladkorja zdržati en mesec. Ta se skriva v vseh kupljenih sladilih (čokolade, bomboni, sladke pijače) in še kje drugje (pecivo, torte, sladkani čaji, itd." Ves ta umetni sladkor lahko nadomestite z naravnim, ki ga najdete v sočnih sadežih, suhem sadju, v medu pa še kje drugje. Za telo je lažje prebavljiv. Sama poskušam iz svojega prehranjevanja odstraniti sol in kruh. Sol nase veže vodo in je prisotna v večina živilih. Velko jo je tudi v kruhu. Sama sem se odločila tudi da moram v svoj jedilnik dati več zelenjave, saj jo jem zelo malo. In poskušam se znebiti umetnega sladkorja, a vam moram priznati, da je težko. Za vsako zgrešitev pa dam 10 centov na stran. Manjša motivacija. Torej kaj je zdravo za naše telo? Čisto enostavno, povzeto po Louise L. Hay: kar raste, to jem. Kar ne zraste, ne jem. 
Še en trik kako ugotoviti ali ti živilo ustreza ali ne. Izloči ga iz prehrane za 1 mesec in ga potem ponovno vpelji in opazuj reakcijo telesa na to živilo. 




Odnosi. V novem letu odstrani slabe odnose, razvijaj dobre. Neka raziskava je nastala v ZDA in so ugotovili, da je osamljenost enako škodljivo kot cigareti. V odnosih lahko iz sebe daš najboljše in najslabše. Spoznaš sebe, dobre in slabe lastnosti. Odnosi so pomembni za naše pozitivnem  misli in boljšo samopodobo. Poišči družbo, ki ima enak interes kot ti. Čez čas sami povzamemo določene lastnosti ljudi, s katerimi se družimo. In če najdeš nekoga, ki stalno govori le o telovadbi in fitnesu, te bo čez čas zamikalo, da se temu tudi sam poslužuješ. Velikokrat sem že imela to izkušnjo, ko sem imela nekaj rada ali ne samo zaradi ljudi okoli mene in o teh ni bilo več, so tudi navade izginile. Zanima bitja smo. 




In še zadnja: meditacija. S telovadbo imamo močno telo, z meditacijo lahko poskrbimo za močnejši um.  S tem se izboljša naša odzivnost na dogodke, naša pripravljenost za delo. Naše notranje dogajanje se pokaže v zunanjem svetu. S tem se znebimo stresa in se naučimo delovati brez njega, ga preprečiti. Sama sem se že naučila eno stvar: zamujanje. Ko zamujaš si živčen, pod stresom in na cesti je gost promet. Takrat si sama rečem: Tako ali tako že zamuja, zato se mi ne mudi več. In deluje! Nisem več živčna, se peljem normalno in če zamudim, se opravičim. Ni vredno divjati. 
Torej z meditacijo utišamo zunanji svet in se poglobimo vase. Pri meditaciji se sprostimo, naše telo in misli. In se prepustimo svojim občutkom. Vrste meditacij je veliko: z zaprtimi očmi, gledanje v ogenj, z glasbo, ob vodi, itd. 




Upam, da ste izvedeli kaj novega in boste tudi kaj upoštevali. Jaz sem in počasi spreminjam svoje življenje na boljše. 

1/04/2019

Bakarič Damjana: Na tesnobi



Damjana je novinarka, urednica in tekstopiska. V svojem življenju se je srečevala s paničnimi napadi, ki so jo pripeljali do tega, da se je soočila s seboj. Imela je dobro službo v novinarstvu in partnerja, s katerim ima otroka. A vse to se je obrnilo na glavo, ko je izgubila partnerja in službo. Kako se je začelo in kasneje njeno spopadanje s tesnobo in paničnimi spopadi pa govori prav v tej knjigi: Na tesnobi. 



INFO: Kaj sploh so panični napadi?  To je občutek strahu umiranja, ujet v telesu. Pri tem se lahko pojavi slabost, vročica, zmedenost, odtujenost od resničnosti in strah, saj ne veš kaj se dogaja s  tvojim telesom. V bistvu pa telo zaradi nenapovedane nevarnosti (realne ali izmišljene) spusti visok raven adrenalina, ki pa vpliva na živčevje in se pojavi v različnih fizičnih ali psihičnih oblikah. Kot sem že prej omenila vročica, hitro dihanje, povišan utrip, želja po pobegu, itd. Kaj sproži panične napade? Stresno življenje, izguba osebe, velika sprememba, travmatični dogodek, itd. 

Knjiga je izšla leta 2016. Sestavljena je iz treh glavnih delov: začetki, zavedanje, zdravljenje. Ti so razdeljeni še na manjša poglavja. Med njimi pa se skrivajo zgodbe drugih ljudi s paničnimi napadi in hudo tesnobo, ki jih je avtorica spoznala in jih vključila v svoje delo. 
V prvem delu govori o tem, kako so se njeni napadi panike začeli. Med njimi so bile dolgi odmori in ni veliko pozornosti namenila temu. A ko je spoznala, da to ni naključje, je odšla k zdravnici. Tam je izvedela, da trpi za panične napade in bi morala umiriti svoje življenje. A vse to se ji je zdelo čudno in skoraj nemogoče. Ni želela jemati tablete in še vedno živela kot nekoč. Odšla je tudi k psihiatru in začela o tem tudi brati in raziskovati. Začela je s spoznavanjem samega sebe in razmišljala kaj vse jo je pripeljalo do te točke. V knjigi govori tudi o strahu in kako le ta vpliva na naš zunanji videz, na naše življenje. Govori o svojih metodah, ki so ji pomagale premagati napade in se z njimi soočati, med drugimi tudi obisk skupne za samopomoč. Govori o tem kako so se spreminjali njeni odnosi, saj se je zaradi svoje izčrpanosti in strahu, umikala iz družbe. Čisto na koncu knjige še obnovi svoja spoznanja, ki jih je našla. O nekaterih stvareh, ki jih je sama omenila in spoznala, govorijo tudi ostali, ki so nekaj v življenju dosegli ali pa se spopadli s težavami. Med njimi omenja uporaba ogledala, občutek hvaležnosti, potrpežljivost, ljubiti sebe, postaviti meje, negativna izkušnja so opozorila, ne odreagiramo na stvari nad katerimi nimamo nadzora, itd. 

"Ne silite se v druženje z ljudmi, ki vam povzročajo stisko. Ne, ne boste sebični, le poskrbeli boste zase, kar je prav."

"Dejal je, da je najvišja oblika užitka za telo popolno zdravje, za razum pa odsotnost strahu in tesnobe."

"Življenje nam le nalaga in nalaga....Telo in duša zahteva od nas, da se spremimo. Zato pravijo, da je vse treba začeti pri sebi."

"Vrednote, kot so poštenost, pravičnost, skrb za drugega in enakopravnost so le še spomini na čase, ki jih v resnici nikoli ni bilo."

"Nikjer ni predmeta, ki bi naslednje generacije zares naučil nečesa pomembnega: kako biti srečen in zadovoljen."


Knjiga je ovita v svetle barve in ima zanimiv naslov, ki se ujema s samo vsebino knjige. Pripoveduje svojo zgodbo in je to kar dober vir informacij. Podpre jih tudi z zgodbami drugih ljudi. Branje je bilo lahkotno in zanimivo. Daje ti tudi drug pogled na svet in navdihne te k temu, da začneš živeti boljše. Zdaj me čaka še njeno nadaljevanje, saj je izdala knjigo Na boljšem. Ne vem o čem govori, a bom kmalu izvedela.



To knjigo naj prebere vsak, ki se srečuje s paničnimi napadi in tesnobo, saj dobi občutek, da ni sam in dobi vpogled kako se lahko to ozdravi ali vsaj izboljša. Daje upanje, da življenje ni slabo. Daje upanje, da tesnoba ni sovražnik ampak prijatelj, ki je prišel opozorit, da nekaj z načinom življenja ni okej. In tako lahko začnete živeti po svoje. In to je tudi sporočilo. 

12/22/2018

Nedosegljiva ljubezen

Čakala sem ga zunaj na strehi. Nekaj časa sem še hodila sem in tja, a na koncu sem se usedla na stol ob stari mizi. To mizo sem dobila od pokojne babice, želela jo je vreči stran ampak sem jo hotela obdržati in zdaj ima svoj prostor, tu na strehi. Grizla sem si ustnico in copotala z nogami. Roke so bile tesno ovite ob telesu in gledala sem v smeri vrat in čakala, da pride. Ni bilo dolgo, ko se je najprej slišalo škripanje kljuke in nato so se vrata odprla. Jan je prišel. Srce mi je noro poskočilo. Kaj mu bom rekla. Želim, a ne morem. Potrebuje razlog. 
 "Zdravo." je rekel in se usedel na drugo stran.
 "Hoj." in se sama sebi nasmehnila. Nisva gledala drug drugega ampak v nebo, ki nama je dajalo čudovit razgled polno zvezd. 
Obrnil je pogled k meni: "Torej, kaj bova naredila." pogledala sem v sklenjene roke: "Glede naju." je dodal. 
 "Ne vem."
Nasmehnil se je: "Veš, samo ne upaš si izreči."
Nekaj časa je bila tišina in v glavi sem izbirala besede: "Jaz,.." in se ustavila. 
Pogledala sem ga v njegove tople rjave oči: "Veliko sva preživela skupaj in pri obeh so se pojavila čustva. Oba sva čutila."
"S tem ni nič narobe." in se nasmehnil. 
"Rada te ima, ampak ne morem vse večere preživljati s tabo. Želim si uspeti in v to morem dati vse od sebe."
 "Pomagal ti bom, tvoja podpora bom." stisnil mi je roko na mizi: "Imela boš čas za vse, potrpel bom, samo me odrini me stran."
 "Ne bom imela dovolj časa za naju in bo samo slaba volja. Ne želim tega končati, ampak za uspeh moraš nekaj žrtvovati."
Vstal se je in odšel k ograji in na tiho rekel: "Nočem te zgubiti. Tako dobra oseba si, tako nežna. Iz mene potegneš le najboljše." obrnil se je k meni: "Ostaniva prijatelja, nič več kot to."
Vstala sem in odšla k njemu: "Prav."

12/12/2018

Avtorji, ki so mi spremenili pogled na življenje


V zadnjem času berem, poslušam in iščem intervjuje oseb, ki so uspeli in svoje znanje podajajo drugim. Avtor, ki je name pustil vtis je Carl Gustav Jung, o katerem sem napisala blog. Živel je med letoma 1875 in 1961. Bil je švicarski zdravnik in psiholog in utemeljitelj analitične psihologije. Trenutno berem njegovo delo: Rdeča knjiga in je zanimiva, saj dobimo vpogled v njegovo razmišljanje in razumevanje sveta. Je pa kar debela in težka knjiga za branje. Tudi več o njej v novem blogu. Še o nekomu sem napisala blog, ki mi je spremenil pogled na življenje in to je Gregg Braden. Blog najdete na tej povezavi: tukaj. Sam govori bolj v verskem obarvanem mišljenju in duši. Najbolj pa me je pritegnila njegova teorija o sedmih ogledalih.




Ena izmed avtoric je seveda Louise L. Hay, o kateri sem že napisala cel blog, ki si ga lahko ogledate tu.  Drugi avtor, ki sem ga zasledila in je bil dober prijatelj z Louise, je Wayne Dyer. Živel je od leta 1940 in vse do leta 2015. Za sabo je pustil mnogo dobre literature. Sam je bil avtor knjig in tudi motivacijski govorec. Njegova prva knjiga Your Erroneous Zone je bila tudi največja uspešnica. Več o njem bom tudi napisala v blogu, ki ga že pripravljam. Še ena njegova knjiga: Pulling your own strings je bilo njegovo drugo delo in v njej razvija idejo o sistemih prepričanja, ki ovirajo našo pot do uspeha. Druga knjiga z naslovom Nebo je meja pa govori o kritičnemu delu našega življenja, v katerem najdemo pomen zakaj sploh smo tu. Še ena knjiga, ki je prevedena v slovenščino ima naslov Verjemite in videli boste. V tej knjigi govori o njegovem prepričanju o nas samih. Avtor je bolj naravnan na dušo telesa in meni, da smo duhovno bitje, ki doživlja človeško izkušnjo.  Z Louise imata podobno razmišljanje, kar mi je všeč. 



Tudi Mel Robbins je ena izmed avtoric, ki se je rodila v letu 1968. Je televizijska gostiteljica, avtorica knjig in motivacijska govornica. Njen največji uspeh pa je knjiga z naslovom: 5 second rule. Govori o "potisnemu trenutku" in pojasni njegovo moč. Poglobi z primeri iz svojega življenja, iz znanstvenih raziskav in dejstev. Pokaže nam kako lahko v petih sekundah spremenimo naš tok mišljenja in storimo nekaj, kar si nikoli nismo upali, saj smo pustili našim dvomom, da so prevzeli misli. V petih sekundah se jih lahko znebimo. Nekaj o tem in še več govori o svoji knjigi. Ima pa tudi kanal na youtube, kjer pomaga ljudem in odgovarja na njihova vprašanja. Najdete pa tudi veliko njenih intervjujev in se lahko naučite te tehnike, ki je uporabna v življenju. 

Marisa Peer  je najbolj znana britanska terapevtka, ki je izdala tudi nekaj svojih knjig in ima kanal na youtube, kjer lahko najdemo njene nastope, odgovarja na vprašanja in tudi kakšno njeno knjigo. Meni, da lahko z hipnozo spremenimo naše mišljenje  in uspemo v življenju. Sama je to poskusila na sebi pri porodu. Vsi so jo strašili, da bo strašen porod. A ga ni imela, saj je izvajala porod pod hipnozo. Veliko njenih primerov zdravljenja ljudi najdete na youtube. Vredna ogled in branja. Med poslušanjem intervjujev pa sem opazila, da ima enako razmišljanje, kot dr. Dyner, saj govorita o otroku. Otroku, ki je brez skrbi in je naranvost čudovit in popoln, pogumen in kako vse te lastnosti otroka izgubimo skozi odraščanje. Odrasle je strah, kaj si bodo drugi mislili, kaj bodo drugi rekli, kaj če naredim kaj narobe, ne povedo svojega mnenja, itd. 
Njene knjige pa so: Ultimate Confdence: The secret to feeling great aboute yourself in You can be younger. 

In še zadnji, ki sem ga odkrila pred kratkim je Bob Proctor, rojen v letu 1934. Je motivacijski govorec in avtor teorije zakona privlačnosti.  Sam je postal milijonar in govori o svojem uspehu in njegovih metodah preko knjig, njegovega kanala na youtube. Največ govori o zakonu privlačnosti. Kar razmišljaš, to se ti bo v življenju zgodilo. Vse to in še bolj podrobno razloži v njegovem dokumentarcu z naslovom The secret, ki je izšel leta 2006. menim pa, da je sam bolj usmerjen v denarni uspeh. 
Še nekaj njegovih knjig: The art of living, Rojeni v obilju (You were born rich), The ABCs of success, itd. 





11/07/2018

Louise L. Hay: Življenje je tvoje

Louise L. Hay je angleška motivacijska govornica in ustanoviteljica HAy House. Poleg tega pa je tudi pisateljica različnih knjig. Avtorica nas je žal že zapustila lansko leto. Imela je kar težko otroštvo. Živela je revno z mamo in očetom, ki pa je žal izvajal nasilje nad njima. Pri svojih 16 letih je pa že rodila prvo hčerko, ki je ni sama vzgojila ampak jo je predala rejništvu. To je pustila za sabo in odšla živet v New York, kjer je postala manekenka in se kasneje poročila z Andrew Hay. Po 14 letih skupnega življenja jo je zapustil in odšel z drugo. Preživela je tudi rak, o tem je tudi napisala knjigo kako ozdraviti svoje telo z mislimi. Pomagala in donirala je tudi različnim ustnovam, ki po pomagali ljdem z HIV7/AIDS. 




Kmalu je zaslovela in nastopila na The Oprah Winfrey Show in drugih znanih oddajah. Nadaljevala je s pisanjem knjig, ki so postale uspešnice. Svoje znanje pa je podajal tudi na predavanjih in tečajih. V svojem življenju je preživela veliko slabega in dobrega, njen trud in vztrajanje se ji je poplačalo. Umrla je pri starosti 90 let v spanju.  Res je, da se iz vsake izkušnje nekaj naučiš in veliko znanih ljudi ima v ozadju pretresljivo zgodbo, ki jih je motivirala in tiščala naprej, da so dosegli svoj cilj. 


Ta knjiga je nastala z razlogom, saj so oboževalci Louise Hay pisali, naj napiše knjigo o vajah in opiše njen način ozdravljenja, prav takšen, kot ga je imel na svojih delavnicah. Prevajali so jih v druge jezike, med drugimi tudi v slovenski jezik. Moja izdaja, je izšla v Ljubljani leta 2018 in je prevedena knjiga, ki je bila napisana leta 1994, Prva izdaja pa je bila leta 1984 v založbi Hay House, inc. USA.


Knjiga je sestavljena četrtih delov. V prvem delu imamo uvod, predgovor, priporočila in prvo poglavje. V predgovoru nam nekaj besed o nastanku knjige in sami avtorici pove Dave Braun, ki je delal z njo. V priporočil pa spregovori avtorica in pove, naj knjigo najprej preberemo in nato še enkrat in ob tem delamo vaje. 

"Louise uči s svojim izgledom in živi tako, kot uči." Dave Braun

V drugem delu so poleg teorije že prisotne vaje, ki se nadaljujejo v tretji del. V četrtem delu pa avtorica predstavi svoje življenje in poda še določene nasvete. Vsako poglavje ima velik naslov, citat in potem manjše podnaslove z odstavki. Knjiga je lahko berljiva in je namenjena temu, da opraviš vaje in izboljšaš svoje življenje. Slog pisanja je prijeten, razumljiv in izraža toploto do bralca. Avtorica začne na temelju in najprej spoznaš sploh kakšne težave imaš, kako se jih rešiti. Od bolj splošnih se pa kasneje v poglavij osredotoči na odnose, delo, uspeh, blagajno, telo. Dotakne se vsakega področja in poda vaje, kako le ta izboljšati. Vaje niso zahtevne in tudi niso potrebni veliki pripomočki, le kos papirja in svinčnik. Je pa veliko miselnega dela in na koncu je pomembno, da verjameš v te vaje in strategije. 



Knjiga mi je bila všeč, ker se želim bolje spoznati in v življenju želim napredovati. Tu je prvi korak in začetek. Je zanesljiv vir informacij, saj je avtorica cenjena in ima težko zgodovino iz katere se je učila in izhajala. Vse svoje znanje je podala, odvisno je le od drugih ali ji bodo verjeli in poslušali ali pač ne. Ni prave izbire. Vsak posameznik pa ve, kaj je dobro zanj. Od te avtorice si bom še sposodila knjigo, še prej pa poslušala kakšen njen intervju.