Preskoči na glavno vsebino

Pravilo 5 sekund, Mel Robbins

 Mel Robbins je angleška pisateljica, ki je napisala že nekaj knjig ampak je uspela prav s to. Pravilo pet sekund, ki ji je rešilo njeno življenje, ki je bilo obrnjeno na glavo. Brezposelna, slab zakon, slab odnos z otroki, težave s pitjem, itd. Zaradi tega je postala tudi motivacijska govornica, čeprav meni, da motivacija ne obstaja. 



Knjiga je razdeljena na 5 delov. Vsako poglavje ima najprej eno misel, ki si jo lahko izrežeš in uporabiš kje drugje. Nato je naslov, kratka misel in besedilo. V knjigi doda tudi pričevanja ostalih ljudi in iz glave mi ne gre zgodba o fantu, ki je zaradi pet sekundnega pravila ostal živ in preprečil samomor. 

V prvem delu, pravilo pet sekund, nam opiše njeno življenjsko situacijo in kako je prišla do tega pravila. Pravilo je uporabila pri vstajanju brez dremeža in nato še čez celoten dan, pri pospravljanju, pri vadbi, itd. Zakaj deluje? Ker s tem, ko odštevaš, prekineš tok razmišljanja in enostavno narediš. To razmišljanja, ki se začne, nas samo omejuje in zavlačuje in v tem času sami sebi našteje milijon razlogov zakaj lahko še malo počakamo. 

Drugi del govor o pogumu. Vsak dan se soočamo s trenutki, ko enostavno potrebujemo pogum, da jih naredimo. Vstanemo iz postelje, prosimo za povišico, povemo nekomu, da ga imamo radi in tako naprej. ZA vse to potrebujemo pogum in pri tem lahko pomaga pravilo 5 sekund. V tem poglavju mi je zelo všeč zgodba, ki jo pripoveduje o svoji hčerki. Bila je na robu odločitve in ni vedela kaj bi naredila. Kajti ta odločitev bi lahko potrdila njene misli, da je dobra v igranju ali pa čisto razbila njene sanje. Teh situacij je veliko. Nekomu povedati, da ga imaš rad in čakati na odgovor, ki te lahko odnese v nebesa ali v pekel. Njej odgovor je bil, kaj potem? In kaj če bo slabo? Poskusiš še enkrat. Ampak je boljše poskusiti, kot pa imeti dvom. Sanje v nas živijo, če jih izpolnimo ali ne. 

"Včasih ni naslednjega trenutka, druge priložnosti ali odmora. Nehajte čakati. Gre za zdaj ali nikoli. Kadar čakate, ne odlašajte. Dejavno nasprotujete svojim sanjam."

Nikoli ne bomo pripravljeni narediti stvari, vsaj čustveno ne. Lahko se pa odločimo, kako bomo ravnali. Se vam ne ljubi v fitnes. 5, 4, 3, 2, 1 in obuj čevlje, vzemi ključ in pojdi čez vrata. Ne veste ali bi poklicali ali ne. 5, 4, 3, 2, 1,  in pokliči. 

bi moral.

bi lahko.

saj bi.

sem.

prevroče.

premrzlo.

predaleč.

sem. 


Tretji del: pogum spremeni vedenje. Zaradi tega pravilo lahko postanete najproduktivnejša oseba, saj pred vsakim dejanjem lahko odštevate. Ne želite jesti čokolade? 5, 4, 3,2, 1 zagrabi jabolko namesto čokolade. Navada odlašanja ima vsak posameznik in s tem pravilom se ga lahko rešimo. Odlašanje pa je lahko tudi spopadanje s stresom. Mel je odlašala z vstajanjem iz postelje, ker je imela grozno življenje in si ni želela soočiti s tem. S tem pravilom res spreminjamo vedenje. 

"Pri telovadbi in zdravju je pravzaprav pomembno eno preprosto pravilo - ni treba, da ste razpoloženi. Zadostuje, da to preprosto naredite."

Tukaj omeni njeno jutranjo rutino, ki jo bom prilagodila sebi. Vstane, ko zazvoni budilka (pet sekundo pravilo, telefon v drugi sobi, itd.), odide v kopalnico, se uredi in naredi kavo. Napiše obveznosti, ki jih ima ta dan in nato načrtuje dan. In gre v dan. Razloži, zakaj so pomembni ti koraki.  

V četrtek delu, pogum spremeni um, pa govori o tem kako lahko s tem pravilom spremenimo naše mišljenje. Sama je imela panične napade in jemala tudi zdravila in tudi njeni otroci so na koncu podedovali ta strah. Ampak se je rešila te navade. Velikokrat v situaciji začnemo preveč skrbeti in misliti na najslabše. TO lahko s pravilom spremenimo in obrnemo plat. 

"Tesnoba se pojavi, kadar vaša navada zaskrbljenosti uide nadzoru."

Tukaj neka časa piše o napadu panike, kaj so in zakaj se pojavijo in zakaj stavek, samo umiri se, ne deluje. Nato tudi o strahu. Mel je bilo strah letenje in na letalu, ko je dobila napad panike je odštela in si predstavljala, kako je doma (kamo leti): 

"Če obvladate um, je mogoče vse. "

In zadnje poglavje Pogum spremeni vse. Pridobiti samozavest. Meni, da samozavest ni lastnost s katero se rodimo,  ampak navada, ki jo lahko razvijemo. Vsako stvar, ki jo naredimo, nam dvigne samozavest. 

"Samozavest se povečuje, ko počnete stvari, ki vam krepijo občutek jaza, še posebej ko gre za stvari, ki jih običajno ne bi naredili, na primer pravočasno vstali, govorili pred verniki v svoji cerkvi ali ulovili generalnega direktorja po kolesarski stezi."



"Govori iz srca, četudi se vam trese glas."

To je to. Povejte, četudi ob tem jočete. Povejte vaše ideje šefu, povejte prijateljici o tvojem dnevu, povejte staršem, da jih imate radi, povejte nekomu, da je prestopil vašo mejo, povejte. Nikoli ne bose pripravljeni, da poveste. 5, 4, 3, 2,1 samo povejte. Molk je lahko ovira. 

Pogum lahko imamo, da preizkusimo nove stvari in raziskujemo kaj nam je všeč in kar nas zanima. Nikoli ne veš kako ti bo tečaj pripomogel v prihodnosti. Poleg poguma omenja vero, verjeti v sebe in v dejanja. Verjeti, da boste uspelo. Tukaj je pomembna tudi akcija in ne samo razmišljanje o nečem. 

Super knjiga. Znanost, čustva, dokazi ostalih ljudi in malo motivacijskih besed. In vsak najde nekaj v njej. Ramo, na katero se lahko nasloni, nasvet kako premagati težave, zgodbe drugih ljudi. 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Dekle, ki je pisalo s svilo; Kelli Estes

  Zgodba govori o Inari, ki je po smrti tete odšla na otok na njeno posestev. Tam se je odločila za velik korak naprej in začela s prenovo hiše, da bi nastal hotel. A tu tiči zanka, saj ima očeta, ki se ne strinja z njeno odločitvijo in zakaj je to pomembno, ker je njena finančna roka, saj je sama v dolgovih. Vseeno se loti projektna. Tik pred zaključkom ji oče umre zaradi srčne kapi in ji na koncu v dnevniku izda, da jo vseeno podpira. Našla pa je tudi novega financerja, in sicer osebo, ki že vodi nekaj super restavracij in se je odločila tudi tukaj odpreti eno izmed njih. Na koncu se je seveda vse sestavilo skupaj in je srečen konec.  "Ni si želela le hotela. Svoji družini je hotela dati kraj, kjer bodo lahko znova skupaj, kjer bodo znova čutili medsebojno povezanost iz časa, ko je bila še mama živa. Želela je, da očka pride sem in vidi, koliko ljubezni je vložila v staro stavbo, ter se odloči, da bi rad bil del nje." Zakaj pa takšen naslov? V teh stari hiši je našla rokav,

Če ostanem: Gayle Forman

O avtorju Gayle Forman je svojo kariero začela s pisanjem člankov, kasneje pa postala samostojna novinarka. S svojim možem je čez nekaj let odšla na potovanje, ki je služilo za njeno prvo knjigo: potopis, ne morem iti od tu: leto na Obrobja skrčljivrga sveta.  Napisala je tudi več romanov, najbolj znan pa je ta roman: Če ostanem. Po njemu je posnet tudi film. In sama sem naprej pogledala film in nato prebrala knjigo. Med njima ni veliko razlike. Mogoče na določenih delih film pokaže več, kot pa knjiga in obratno. Ne bom vam veliko izdala, saj je knjiga odlična in govori o moči glasbe, ljubezni in o življenju. Našla sem tudi njeno stran, na kateri si lahko pogledate njene knjige in dodatne zanimivosti:  http://gayleforman.com/ In šele zdaj sem ugotovila, da sledi tudi drugi del. Nujno ga moram najti in naslov pove zakaj želim prebrati drugi del. Prvo pa spoznajte prvega. To je roman o moči ljubezni, družine, prijateljstva in glasbe. Čeprav ima knjiga komaj 170 strani

Peganska dieta, Dr. Mark Hyman

  Mark Adam Hyman je ameriški zdravnik in avtor uspešnic New York Timesa. Je ustanovitelj in medicinski direktor The UltraWellness Center in je bil kolumnist pri The Huffington Post. Hyman je bil redni sodelavec Katie Couric Show do odpovedi oddaje leta 2013. V tej knjigi predstavi 21 načel njegove teorije, ki sem jih povzela spodaj.  Hrana naj bo vaše zdravilo Jejte hrano vseh barv mavric pravilo petinsedemdeset odstotkov stročnice, polnozrnata žita, oreščke, semena meso, ki je zdravo perutnine, jajca, ribe maščobe mlečni izdelki obnavljalec sladkor kot droga kava in  alkohol hrana za zdravje čiščenje, razstrupljanje telesa tveganje in koristi veganske hrane zdravo  črevesje hrana za trdoživost boljše razpoloženje dostopna cena zdrave hrane otroci naj jedo, kar jeste vi zdrave navade za zmeraj začni že danes  V vsakem poglavju je naslov in vsebina. Na koncu pa še tabela, kjer povzame določene informacije. Rastlinska hrana ima veliko vlaknin in ostalih hranil in malo kalorij. Vsako živ