Preskoči na glavno vsebino

Peganska dieta, Dr. Mark Hyman

 Mark Adam Hyman je ameriški zdravnik in avtor uspešnic New York Timesa. Je ustanovitelj in medicinski direktor The UltraWellness Center in je bil kolumnist pri The Huffington Post. Hyman je bil redni sodelavec Katie Couric Show do odpovedi oddaje leta 2013.



V tej knjigi predstavi 21 načel njegove teorije, ki sem jih povzela spodaj. 

  • Hrana naj bo vaše zdravilo
  • Jejte hrano vseh barv mavric
  • pravilo petinsedemdeset odstotkov
  • stročnice, polnozrnata žita, oreščke, semena
  • meso, ki je zdravo
  • perutnine, jajca, ribe
  • maščobe
  • mlečni izdelki
  • obnavljalec
  • sladkor kot droga
  • kava in alkohol
  • hrana za zdravje
  • čiščenje, razstrupljanje telesa
  • tveganje in koristi veganske hrane
  • zdravo črevesje
  • hrana za trdoživost
  • boljše razpoloženje
  • dostopna cena zdrave hrane
  • otroci naj jedo, kar jeste vi
  • zdrave navade za zmeraj
  • začni že danes

 V vsakem poglavju je naslov in vsebina. Na koncu pa še tabela, kjer povzame določene informacije. Rastlinska hrana ima veliko vlaknin in ostalih hranil in malo kalorij. Vsako živilo ima določeno barvo in te barve imajo svoj pomen, zato pravi, da jejmo raznoliko in barvno. K vsakemu obroku dodajmo zelenjavo. Dopoldne več sadja, popoldne več zelenjave. Oreški in stročnice so super živila za nas. Pest oreškov na dan je super. Pri stročnicah p moramo biti pazljivi, saj so tista v konzervi manj zdrava, kot pa tista, ki jo sami kuhamo. Namočimo in skuhamo. Glede žita, odsvetuje vsa žita, ki so spremenjena v kruh in ostale izdelke. Žita, ki naj bi jih uživali so kvinoja, ajda in riž. 

Glede mesa pa meni, da ga lahko uživamo v manjših količinah, ampak poglejmo kako je rejeno in kje. Svetu pripomoremo, če ne kupujemo mesa v trgovini, saj je zadaj cela industrija zaradi katere trpi sestava zemlje, požiganje gozda, onesnažen zrak in morala. Živali, ki pa so rejene doma, na prosti reji imajo boljše meso, kot pa ostale, ki so industrijsko rejene z zdravili, umetno hrano. Enako je za perutnino in jajca. In morske izdelke. Meni, da jih ji je priporočljivo jesti ampak samo 3x na teden, Omenja, da so maščobe zdrave za našo telo, ampak spet katere. Med njimi so avokado in oreščki. Namesto cvrtja v olju, popečemo v pečici. Namesto sončničnega olja, imamo avokadov in res samo pikico tega na ponev. 

Mleko in mlečne izdelke se moramo izogibat. Vzamemo raje rastlinsko mleko. 

Poleg vsega tega omenja tudi vpil industrijske hrane na zemljo in kako lahko pripomoremo. Vzgajamo svojo hrano in kupujemo od lokalnih kmetov. Veliko hrane zavržemo stran, zato je dobro, da se naučimo uporabiti vse. IN kuhati manjše obroke, da ne smemo hrane stran. Skuhamo več  za naprej, Shranjujemo, da se ne pokvari. Plastika - kupujemo v vrečkah za večkratno uporabo, čim manj hrane, ki je ovita v plastiko (takšna tudi ni zdrava in je predelana), čim manj predelane hrane. Jejte preprosto. Samo skuhaš, popečeš hrano in jo poješ. Kuhaj doma. 

sladkor je droga in smo zaradi njega lahko fizično zasvojeni. Kako se lahko to rešimo? počasi začnemo s pegansko dieto, vadba in premagovanja stresa. Stres je ključen za željo po sladkem. Poleg tega pa je sistem narejen tako, da zanalašč podpirajo firme kot so Pepsi, CocaCola in ostale. 
Za izboljšanje lahko naredimo tudi 10 dnevni post in namesto čokolade vzamemo datelj, ki je prav tako sladek. Telo vam bo hvaležno. 

Poleg tega kaj jesti in kako pripraviti hrano, omenja tudi kdaj jesti. Meni, da bi morali med zajtrkom in večerjo miniti 12 ur, da telo počiva in prebavi vse. namesto kave in alkohola, vodo! Zeleni čaj za kofein. 





Omenja, naj bo kuhanje in nakupovanje hrane načrtovano in v ta proces vključimo otroke, saj bomo le tako tudi njim vzgojili to navado. Prav zaradi tega so tudi v zadnjem delu knjige recepti. 

Knjiga mi je všeč, ker je novejša in podprta z raziskavami. In omenja tudi covid, kar je kar zanimivo. Dotakne se vseh tem glede hrane.  Kaj in zakaj je dobro jesti, sladkor kot droga, vpliv industrije na okolje itd. 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Dekle, ki je pisalo s svilo; Kelli Estes

  Zgodba govori o Inari, ki je po smrti tete odšla na otok na njeno posestev. Tam se je odločila za velik korak naprej in začela s prenovo hiše, da bi nastal hotel. A tu tiči zanka, saj ima očeta, ki se ne strinja z njeno odločitvijo in zakaj je to pomembno, ker je njena finančna roka, saj je sama v dolgovih. Vseeno se loti projektna. Tik pred zaključkom ji oče umre zaradi srčne kapi in ji na koncu v dnevniku izda, da jo vseeno podpira. Našla pa je tudi novega financerja, in sicer osebo, ki že vodi nekaj super restavracij in se je odločila tudi tukaj odpreti eno izmed njih. Na koncu se je seveda vse sestavilo skupaj in je srečen konec.  "Ni si želela le hotela. Svoji družini je hotela dati kraj, kjer bodo lahko znova skupaj, kjer bodo znova čutili medsebojno povezanost iz časa, ko je bila še mama živa. Želela je, da očka pride sem in vidi, koliko ljubezni je vložila v staro stavbo, ter se odloči, da bi rad bil del nje." Zakaj pa takšen naslov? V teh stari hiši je našla rokav,

Če ostanem: Gayle Forman

O avtorju Gayle Forman je svojo kariero začela s pisanjem člankov, kasneje pa postala samostojna novinarka. S svojim možem je čez nekaj let odšla na potovanje, ki je služilo za njeno prvo knjigo: potopis, ne morem iti od tu: leto na Obrobja skrčljivrga sveta.  Napisala je tudi več romanov, najbolj znan pa je ta roman: Če ostanem. Po njemu je posnet tudi film. In sama sem naprej pogledala film in nato prebrala knjigo. Med njima ni veliko razlike. Mogoče na določenih delih film pokaže več, kot pa knjiga in obratno. Ne bom vam veliko izdala, saj je knjiga odlična in govori o moči glasbe, ljubezni in o življenju. Našla sem tudi njeno stran, na kateri si lahko pogledate njene knjige in dodatne zanimivosti:  http://gayleforman.com/ In šele zdaj sem ugotovila, da sledi tudi drugi del. Nujno ga moram najti in naslov pove zakaj želim prebrati drugi del. Prvo pa spoznajte prvega. To je roman o moči ljubezni, družine, prijateljstva in glasbe. Čeprav ima knjiga komaj 170 strani