Preskoči na glavno vsebino

2023

 

POSTAVLJANJE NOVOLETNIH CILJEV

Nekje sem prebrala, kar je kar logično, da teh ciljev ne bi smeli postavljati januarja, saj je še zima. IN če pogledamo, pozimi naravi spi in počiva, se obnavlja. Kar bi morali početi tudi mi. In zato še nisi prepozen. Vzemi si čas, tudi dva meseca za to, da res premisliš o svojih ciljih. Spomladi, ko se bo začelo vse prebujati, prebudi tudi sebe in pojdi v akcijo. Zdaj pa lahko delaš že manjše korake.

Preden se lotite postavljanje novoletnih ciljev, se vprašajte zakaj jih sploh želite? Ker to dela večina drugih? To ni dober razlog, saj vam bo hitro padla motivacija.  Ali ker želite prijeti življenje v svoje roke? Ga spremeniti na boljše? Ker imate ambicije, želje in ste dovolj trmasti, da jih boste dosegli? Ker potrebujete načrt kako in kaj ter malo več organizacije v svojem življenju? Ste siti, da življenje samo mine in boste končno naredili nekaj? Najdite razlog zakaj, ki bo res globok in dvignil kocine na telesu. Zapišite ga in ga poglejte vsak dan, kajti ob težkih trenutkih, bo to vaša motivacija – da se spomnite zakaj ste sploh začeli.  

 

Kako si postavite cilje? S pomočjo metode krog življenja. Narišete krog in ga razdelite na več delov. Vsak del bo predstavljal eno področje vašega življenja (tukaj lahko tudi dobro vidite kakšne so vaše vrednote, kaj cenite in kaj si želite). Lahko napišete finance, kariera, zabava, zdravje, odnosi – partnerski, družina/prijatelji, fizično okolje (kje živiš, kakšno je to okolje, materialne stvari), izobrazba, osebnostni razvoj in tako dalje. Ko imate izbrana področja jih določite procente. Koliko ste zdaj zadovoljni na tem področju in to označite tako, da pobarvate ali pa narišete črto. Zraven dopišite zakaj tako mislite. Nato napišite, kako bi izgledalo, če bi bilo to področje na 100%. Tukaj si vzemite čas. Napišite, predstavljajte si kakšni boste, ko boste to dosegli in vključite vse čute. Kako boste izgledali, kako bo dišalo, kakšen avto bo na otip, kako se poste počutili, kaj vidite – kako izgleda. Poleg tega pa tudi pomislite na to, kako bi to vplivalo na vašo okolice in odnose z drugimi ljudmi. Nova hiša na drugi strani države? Kako bo to vplivalo na odnos s starši? In tako naprej. Napišite vse podrobnosti. Za to si vzemite čas.

Zdaj, ko imate sliko, kje ste trenutno in kam želite priti, lahko vidite kaj potrebujete za to. Katere spretnosti, sposobnosti, veščine morate dobiti ali izboljšati. In zdaj si lahko začnete postavljati cilje. Cilje si lahko postavljamo s pomočjo metode S.M.A.R.T. Da razložimo. Cilj naj bo v sedanjiku. Naj bo merljiv. Cilj naj bo natančen. Cilj naj bo realen. Cilj naj bo točen.

V letu 2023 bom živela zdravo.

 20. junija. 2023 imam jaz Tjaša 70 kg.

Cilj je v sedanjiku, kot da se je to že zgodilo. Podzavest ne ve kaj je resničnost, kaj se dogaja tukaj in zdaj – za realno vzame vse kar sliši, vse kar si govorimo. Torej si začnimo govoriti, to kar želimo, da se zgodi.  Cilj je merljiv, kajti vem koliko tehtam zdaj in koliko bom potem. In lahko tudi vmesne korake merim. Vsak mesec shujšam za en kilogram. Je natančen, ker ima datum in točno številko. Je realen, ker trenutno nimamo toliko kilogramov, da jih ne bi mogla v takem kratkem času izgubiti na zdrav način. To, da naj bo cilj realen – naj bo to pri materialnih stvareh in financah. Zapravljal toliko, kolikor imaš. Imej življenjski stil takšen, ki ti ga tvoj prihodek omogoča. Če pa z njim nisi zadovoljen je veliko načinov kako ga povečati. Tudi glede kariere, finance. Višina dohodka, glede na povprečno plačo v Sloveniji.  Cilj postati slaven igralec na slovenski sceni? Ali na tuji? In to imam določen cilj. Brez akcije ne bo nič. Pri ciljih se vprašam, kaj moram početi vsak dan, vsak teden, vsak mesec, da bom prišla do tega cilja. Katere spretnosti, katere sposobnosti potrebujem, da to dosežem. Če želim živeti zdravo, moram spremeniti življenjski slog. In to vključuje prehrano, gibanje, dnevna rutina in spanje. Že pri sami prehrani je lahko manjši cilj: kupiti korenje, pojesti jabolko namesto čokolade, skuhati obrok doma, napisati jedilnik za cel teden, napisati nakupovalni seznam, načrtovanje jedilnika in same prehrane.  Katero vrsto gibanja, kolikokrat na teden – ob katerih dnevih, fitnes ali vadba doma? Svež zrak, kako ga vključiti v vsakdanje življenje? Kaj početi, ko vstanem (joga, mrzel tuš, zajtrk)? Kakšna je moja večerna rutina? Sedenje pred televizorjem ali branje, sprehod itd. Enkrat ko začnemo na cilj gledat, kot na nekakšen načrt in ga razčlenjevati na manjše dele, postane bolj realen in dosegljiv. In še ena stvar. Določi čas v dnevu, ki ga boš namen, za ta cilj. Če želiš biti boljši kitarist, si določi, da vsak dan od 17h do 18h vadiš kitaro in da se vsak mesec naučiš eno pesem. In v svoj vsakdan si ne dajte vse nove navade na enkrat. Počasi. Vsak teden kaj novega. Po 20 dneh ponavljanja ene stvari, naj bi bila že potem postala navada.

 

Ko to vse napišem, uredim in prepišem na lep list, okrasim in postavim na vidno mesto. Preberem zjutraj in zvečer, da se mi to vtisne v možgane in da sama sebe opominjam na moje cilje. Poiščem podporno skupino – ljudi, objave, sledenje ljudem, ki imajo to kar ti želiš postati. Kaj pa ko nam ne uspe? Stopi korak nazaj. Zadihaj. Poglej, kaj je šlo narobe in popravi. Preizkusi drugo strategijo. Pusti si, da padeš. Pusti si, da ti ne uspe. Poglej zakaj ti ni uspelo. Tudi če ti ne uspe, vsaj poskusil si in šel proti svojim sanjam. Mogoče pa ugotoviš, da to ni to, kar te osrečuje. In mogoče boš na poti odkril čisto drugo stvar.

Nekje sem prebrala, kar je kar logično, da teh ciljev ne bi smeli postavljati januarja, saj je še zima. IN če pogledamo, pozimi naravi spi in počiva, se obnavlja. Kar bi morali početi tudi mi. In zato še nisi prepozen. Vzemi si čas, tudi dva meseca za to, da res premisliš o svojih ciljih. Spomladi, ko se bo začelo vse prebujati, prebudi tudi sebe in pojdi v akcijo. Zdaj pa lahko delaš že manjše korake.

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Dekle, ki je pisalo s svilo; Kelli Estes

  Zgodba govori o Inari, ki je po smrti tete odšla na otok na njeno posestev. Tam se je odločila za velik korak naprej in začela s prenovo hiše, da bi nastal hotel. A tu tiči zanka, saj ima očeta, ki se ne strinja z njeno odločitvijo in zakaj je to pomembno, ker je njena finančna roka, saj je sama v dolgovih. Vseeno se loti projektna. Tik pred zaključkom ji oče umre zaradi srčne kapi in ji na koncu v dnevniku izda, da jo vseeno podpira. Našla pa je tudi novega financerja, in sicer osebo, ki že vodi nekaj super restavracij in se je odločila tudi tukaj odpreti eno izmed njih. Na koncu se je seveda vse sestavilo skupaj in je srečen konec.  "Ni si želela le hotela. Svoji družini je hotela dati kraj, kjer bodo lahko znova skupaj, kjer bodo znova čutili medsebojno povezanost iz časa, ko je bila še mama živa. Želela je, da očka pride sem in vidi, koliko ljubezni je vložila v staro stavbo, ter se odloči, da bi rad bil del nje." Zakaj pa takšen naslov? V teh stari hiši je našla rokav,

Če ostanem: Gayle Forman

O avtorju Gayle Forman je svojo kariero začela s pisanjem člankov, kasneje pa postala samostojna novinarka. S svojim možem je čez nekaj let odšla na potovanje, ki je služilo za njeno prvo knjigo: potopis, ne morem iti od tu: leto na Obrobja skrčljivrga sveta.  Napisala je tudi več romanov, najbolj znan pa je ta roman: Če ostanem. Po njemu je posnet tudi film. In sama sem naprej pogledala film in nato prebrala knjigo. Med njima ni veliko razlike. Mogoče na določenih delih film pokaže več, kot pa knjiga in obratno. Ne bom vam veliko izdala, saj je knjiga odlična in govori o moči glasbe, ljubezni in o življenju. Našla sem tudi njeno stran, na kateri si lahko pogledate njene knjige in dodatne zanimivosti:  http://gayleforman.com/ In šele zdaj sem ugotovila, da sledi tudi drugi del. Nujno ga moram najti in naslov pove zakaj želim prebrati drugi del. Prvo pa spoznajte prvega. To je roman o moči ljubezni, družine, prijateljstva in glasbe. Čeprav ima knjiga komaj 170 strani

Peganska dieta, Dr. Mark Hyman

  Mark Adam Hyman je ameriški zdravnik in avtor uspešnic New York Timesa. Je ustanovitelj in medicinski direktor The UltraWellness Center in je bil kolumnist pri The Huffington Post. Hyman je bil redni sodelavec Katie Couric Show do odpovedi oddaje leta 2013. V tej knjigi predstavi 21 načel njegove teorije, ki sem jih povzela spodaj.  Hrana naj bo vaše zdravilo Jejte hrano vseh barv mavric pravilo petinsedemdeset odstotkov stročnice, polnozrnata žita, oreščke, semena meso, ki je zdravo perutnine, jajca, ribe maščobe mlečni izdelki obnavljalec sladkor kot droga kava in  alkohol hrana za zdravje čiščenje, razstrupljanje telesa tveganje in koristi veganske hrane zdravo  črevesje hrana za trdoživost boljše razpoloženje dostopna cena zdrave hrane otroci naj jedo, kar jeste vi zdrave navade za zmeraj začni že danes  V vsakem poglavju je naslov in vsebina. Na koncu pa še tabela, kjer povzame določene informacije. Rastlinska hrana ima veliko vlaknin in ostalih hranil in malo kalorij. Vsako živ